tullbrobladet

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Tullbro Skolan - 5 oktober 2016 14:55

     

Boktips till dom i vår ålder. 

 

När hösten kommer, kanske du sitter i soffan och har tråkigt. Varför inte lästa en bok? Här har vi boktips till dig!


Serier: “Pax”, författare: Åsa Larsson och Ingela Korsell.
“Spejarens lärling”, författare: John Flanagan.
“Broderband”, författare: John Flanagan.
Böcker: “Uppdraget”, författare: Camilla Lagerqvist
“Råttburgare”, författare: David Walliams
“Snöstormen”, författare: Sofia Nordin.


Av: Tuva och Lisa Från 6c.

 

Av Tullbro Skolan - 5 oktober 2016 14:43

    

Vad gör egentligen en bibliotekarie?


Gun-Britt lånar inte bara ut böcker. Hon tar hand om mycket.

 

~Vad gör du på jobbet?
I mitt jobb lånar jag ut böcker och tar emot böcker. Jag går runt i hyllor och städar, lagar böcker och köper in böcker. När jag köpt in böcker registrerar jag dem.

~Jobbar du ensam?
Ja, det gör jag i år.

~Är ditt jobb kul?
Ja, jag tycker det är kul.

~Var är det bästa med ditt jobb?
Det bästa är att jag får träffa elever och att ingen dag är den andra lik.

~Tycker du att biblioteket och bibliotekets material behandlas bra?
Böckerna är lite trasiga ibland. Men det är bra om man säger till om boken är trasig, annars vet jag inte. Men lokalen behandlas bra.

~Vad är det bästa med Tullbroskolan?
Det bästa är alla elever och den trevliga personalen. Det är bra att Tullbroskolan ligger centralt och nära.

~Har du några bra boktips till oss i vår ålder?
Serier: “Pax”, författare: Åsa Larsson och Ingela Korsell.
“Spejarens lärling”, författare: John Flanagan.
“Broderband”, författare: John Flanagan.
Böcker: “Uppdraget”, författare: Camilla Lagerqvist
“Råttburgare”, författare: David Walliams
“Snöstormen”, författare: Sofia Nordin.

Av: Lisa och Tuva från 6C.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards